Fun & Laughing in Amsterdam; eerste keer 2CB


Recommended Posts

 

Zo, daar zijn we weer, vorige week ben ik met wat dierbaren op psychedelische vakantie in Amsterdam geweest. Voor het eerst 2Cb geprobeerd, hoewel de setting recreatief was, heb ik wel gemerkt dat 2Cb een prima middel is voor een spirituele trip.

Dit report is dus een beetje mengeling van tripreport en vakantieverslag.

Enjoy 😉

Het reisgezelschap bestond uit:

M'n vrouw (Schatje)

Een zoon, (hiervoor had hij alleen cannabis geprobeerd, zou nu voor het eerst 2cb gaan proberen, dus ik noem hem: Firstie)

Een dochter (Springertje)

Een maat (Mattie).

 

Het orginele plan was om met iets geestverruimends de Wondr experience in Amsterdam te gaan doen. Aangezien we allemaal van Amsterdam houden, hebben we besloten om drie dagen te blijven.

Ons verblijf was in een goedkope cottage in park "het Amsterdamse Bos".

Ik had een blok chocolade met daarin 6 gram cubensis (McKennai) gemaakt. Verder had ik een grammetje "cartoonwiet" (ik zal de term later uitleggen, het komt erop neer dat het niet de beste kwaliteit was, maar wel gewoon aardige wiet)

Mattie had 6 pilletjes 2cb meegenomen, zwaarte onbekend, de schatting was 10 mg per pil.

Aankomstdag. 

Na een voorspoedige reis kwamen we aan op het park, in de auto hadden we wel al wat vrolijke vibes; lekkere muziek aan en veel leuks in het vooruitzicht. Ik bedacht me dat we met onze eigen versie van "fear and loathing in Las Vegas" bezig waren.

Spullen uitgepakt en koffers opgeborgen,nog ff met z'n allen naar een winkelcentrum in de buurt voor wat benodigdheden en dan, om een uur of zes gingen we sacrament nemen.

 

We gingen voor de 2cb omdat Mattie en ik recentelijk nog paddo's hadden gedaan en dus misschien nog immuun waren.

Iedereen wilde wel 2cb proberen dus om 18:00 namen we ieder een halfje.

Na inname had ik zo'n typische placebo-vibe van "voel ik al wat?" Mattie verzekerde dat, wanneer het werkt, je weet dat het werkt.

De eerste effecten waren bij Springertje en Mattie. Ze begonnen wat beweging in de nerven van de houten tafel te zien. Springertje zag het zelfs driedimensionaal worden.

Schatje kreeg een enorme lachkick, Springertje maakte zich een beetje zorgen of we geen geluidsoverlast veroorzaakten, toen we buiten gingen roken concludeerden we dat de units waarin we verbleven goed geïsoleerd waren, daarbij bestonden onze buren uit gastarbeiders die hun eigen feestje aan het vieren waren. 

Firstie voelde zich goed en relaxed en testte het gevoel van verschillende locaties in en rond de unit.

Ikzelf had weinig hallucinaties, ik had vooral het gevoel dat de realiteit raar en onecht voelde. Ik had kleine momentjes van boven m'n lichaam stijgen. Van ruimte veranderen was ook apart, als we bijvoorbeeld naar buiten gingen leek het er anders uit te zien dan verwacht, terwijl er ook niet echt een verwachting was, lastig uit te leggen.

Na het eerste uur hadden Mattie, Firstie en ik trouwens nog een halfje bijgenomen.

Tussendoor ook nog af en toe een blowtje gedaan, Mattie merkte op dat het zakje wiet eruit zag zoals een zakje wiet in "Sassy the Sasquatch" (check YouTube voor deze geinige, trippy animatie) Dus zodoende was het Cartoonwiet. Als we buiten stonden te blowen kwam er steeds een rode kater kijken, deze hebben we de naam Schrödinger gegeven. 

Tussendoor nog veel gelachen en een mooi filosofisch gesprek met Mattie. Die kwam met de stelling dat emoties eigenlijk illusies zijn. We rederneerden dat emoties inderdaad hoogstwaarschijnlijk toch evolutionair ontstaan zijn om een lerend vermogen te ontwikkelen. We hadden het over insecten, waar emoties eigenlijk in de meest eenvoudige vorm aanwezig zijn, en daardoor kunnen leren.

Al met al een mooie 2cb trip, ik zal in de toekomst zeker nog een hogere dosis van dit stofje nemen. Vanwege het rare en verwarrende effect, denk ik dat ik met dit stofje een ware egodood kan bereiken.

 

De volgende dag gingen we naar de Wondr experience. Ik voelde nog een goede afterglow, met name roltrappen en de metro gaven een fijn zweverig gevoel. Toen we bijna bij de Wondr experience waren, hebben we de paddo's genomen. Firstie sloeg over, vond ik ook wel verstandig, toch ff zijn eerste tripervaring rustig laten verwerken.

Bij de ingang leek het er even op dat de paddo's stevig ging inkicken. Ik voelde een "golf" door m'n lichaam gaan. Maar daarna heb ik eigenlijk niet echt effect bemerkt, maar de Wondr experience is sowieso wel een trippy ervaring dus het was wel erg leuk.

De rest beleefde het wel ongeveer hetzelfde.

Daarna zijn we nog naar het centrum gegaan.

Uiteindelijk kwamen we in een fijne coffeeshop. Daar hebben we best wat uurtjes gezeten en had ik weer even de ervaring van boven m'n lichaam stijgen, een erg fijn gevoel.

Die avond in het huisje hebben we nog wat geblowd. De volgende avond hebben we thuis nog het restant 2cb opgemaakt, wat nog een fijne, milde trip gaf.

Het spulletje blijft lang in je systeem, twee dagen later had ik een visueel effect wat ik het beste kan omschrijven als "disco-fishtank-view". Duurde een twintigtal minuten, mijn denken was verder helder dus was verder goed mee te dealen.

Al met al hebben we een erg leuke trip gehad, fysiek het land niet uitgeweest, maar mentaal de wereld verlaten. Met name Firstie is mentaal verder gegaan dan ie ooit geweest is, hij vond het ook een mooie tripervaring.

dusja, zowel psychedelische vakantie als 2Cb zijn voor herhaling vatbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden