gemixte ervaringen


Recommended Posts

Hallo beste truffelaars.

Ik heb een tijdje geleden de truffel ontdekt en intussen 3 trips gemaakt. Echter waren die zo verschillend dat ik graag wat advies zou willen. Het is een behoorlijke lap text maar wil graag het hele verhaal vertellen.

Enkele weken gelden besloten een goede vriend van mij en ik de truffel eens te proberen. Omdat we in eerste instantie erg onzeker waren besloten we, na ons wat ingelezen te hebben, een pakje tampanensis te delen. Die eerste trip was zeer succesvol doch, zoals verwacht met 7.5g, erg lichtjes waardoor we de volgende dag gelijk plannen maakten om een iets zwaardere dosis te doen.

Ongeveer tien dagen later zat ik klaar met twee pakjes 15g tampanensis toen vriend X die ochtend afbelde. Ik zat dus alleen met de truffels en mijn appartement helemaal klaar voor de trip (speeltjes, afspeellijsten, lege agenda en noodnummer bij zus die ervan wist etc). Ik kon het niet laten en heb zelf mijn portie genomen. In het kort: een van de beste avonden die ik in mijn leven heb gehad. Zeer veel positieve inzichten, veel plezier gehad. Ik voelde me zo goed dat ik zelfs negatieve dingen ging opzoeken op het internet (boze of huilende mensen) om aan mezelf te bewijzen dat ik dat mentaal allemaal aankon; wat ook zo was en het allemaal alleen maar beter maakte.

Het was zo'n groot succes dat ik nog een keer alleen wilde. Ondanks de 15g tampanensis ben ik niet verder dan level2 gekomen en ik was nou zo benieuwd naar de visuals. Volgende stap leek me logisch, 15g atlantis plus, zelfverzekerd als ik was geworden, een extra pakje atlantis gekocht voor als ik na een uur wat meer wilde.

Twee weken later, zelfde ritueel. Na twaalven niets meer gegeten, rond 17:30 in de thee (15minuten in iets afgekoelde thee weken en dan thee +truffels eten). De Tampanensis ging weg zonder enig probleem, vond ze zelfs bijna lekker. De Atlantis daarentegen had ik onverwacht veel moeite mee. Maar even tanden op elkaar en dan komt het wel goed dacht ik. Niet dus.

Na al 15/20 minuten onverwacht misselijk als een os en alles eruit in de wc.

Ik heb daarna een halfuur lopen twijfelen maar ik voelde nog niet echt veel en de misselijkheid was voorbij dus besloot ik (malend over hoe zonde ik het allemaal vond) het andere pakje voor iets meer dan de helft op te eten. Gelijk weer misselijk maar ik dacht dat hou ik binnen en het gaat wel weer over straks. Nou dat ging het niet.

Ik heb de volgende 2 uur ziek en misselijk op bed gelegen. Luisterend naar dezelfde muziek die ik de vorige trip zo fantastisch vond en het bleef maar opvallen hoe negatief al die liedjes eigenlijk maar waren.

Het enige positieve was eigenlijk dat ik nooit bang, hulpeloos of paniek heb gehad. Ik zat echt tegen mezelf vol te houden van komop, je komt erdoorheen, het is maar tijdelijk, het gaat echt over en ook dit kan je aan.

Na 2 uur gekke halfdromen met ogen dicht ging de misselijkheid eindelijk weg en heb ik toch nog even plezier gehad maar leuk was het allemaal niet.

Waarom ik zo misselijk werd, geen idee. Het kan misschien komen omdat ik die ochtend zeer intensief had gesport en mijn lichaam een voedzame maaltijd verwachtte ofzo. (Wat ook erg oncomfortabel was want ik had honger als paard tijdens de trip maar kon niets door mijn keel krijgen). Iemand anders daar ervaring mee?

Misschien dat ik ook veel te veel verwachtte en graag nogmaals wilde ervaren wat ik de laatste keer had. Ben met beide benen op de grond gezet...

Nu is het weer twee weken later en wil ik het eigenlijk niet laten bij die negatieve ervaring. Wat denken jullie dat de beste aanpak is?

Ik zat te denken aan weer terug naar de 15 tampanensis, maar het lijkt me nog steeds leuk om iets dieper te gaan. Dus was mijn andere gedachte misschien de Hollandia. Daarvan hoef je niet zo veel te eten voor een sterker effect, dus misschien kleinere kans op misselijkheid (dan probeer ik hem eens door een cupasoup).

En hoeveel gram raden jullie dan aan?

Dank voor het lezen en alvast bedankt, want ik zou graag mijn truffelavontuur positief willen afsluiten.

imi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je soep maakt is de misselijkheid sowieso minder dan wanneer je ze gewoon eet. Maak dus gewoon soep, zorg dat je lichamelijk en geestelijk goed uitgerust bent (niet zwaar sporten, dan niks eten en vervolgens trippen) en maak je er vooral niet te druk om. Ga gewoon voor de 15 gram atlantis. Waarom zou je het haasten, je kunt altijd nog de hollandia pakken en dieper gaan ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Daar zit wat in, ik denk dat je hier misschien het beste je gevoel achterna kunt gaan (in het kader van set en setting ;) ). Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het aan de truffels ligt, maar meer aan hoe sterk je maag op dat moment is. ;)

Ik heb hetzelfde vermoeden. Truffels vallen iedere keer weer anders afhankelijk van heel veel verschillende variabelen. 15 Gram Atlantis moet een hele mooie trip opleveren, zeker in je eentje. Probeer wat te variëren in hoe je de truffel eet, kijk wat je maag het best verdraagt. Gember of een plukje (pure) wiet schijnen goed te helpen tegen misselijkheid.

Succes!

(lekker late reactie maar ach)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden