Eerste keer met Psilocybe Hollandia


Recommended Posts

Voordat ik begin wil ik graag vertellen dat ik van dit forum al heel veel informatie heb opgedaan en veel heb kunnen lezen over trips e.d wat mij nu nog nieuwsgieriger maakt dan dat ik al was!

Maar goed, ik kom terug op waar ik deze voor topic startte.

Nu na best wel een tijd geblowd te hebben ben ik toe aan wat nieuws, gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

"Het een keer meegemaakt te hebben, is het dan echt zo leuk?" Je kent het wel, en wie weet.. bij een positieve ervaring misschien voor herhaling vatbaar.

Dus ik op internet rond geneusd en van alles tegen gekomen (ik wilde het wel graag bij "normale" dingen houden, dus geen harddrugs e.d) en uiteindelijk kwam ik bij Salvia.

Van alles opgezocht en reviews gelezen, filmpjes gekeken en het zag er op zich best geinig uit.

Tot ik een paar filmpjes zag waar mensen toch best hard gingen en echt totaal de controle waren verloren en gek gingen rennen, springen, gillen.. noem het maar op.

Hier door was ik toch best geschrokken en kwam ik tot het besluit om iets te doen wat "lichter" was, ik heb dan natuurlijk geen enkele ervaring met psychedelische middelen en dan is Salvia voor mijn gevoel toch te sterk om te proberen als eerste middel.

Nou, hierna dus weer op internet verder gaan kijken.. van alles tegen gekomen van A tot Z en toen stuitte ik op truffels.

Op andere fora en deze veel gelezen en onderzocht, informatie opgedaan uit filmpjes, documentaires, ervaringen van mensen (reviews).

Hierna groeide mijn nieuwsgierigheid enorm en ik dacht bij mezelf dat truffels een betere instap zou zijn in de psychedelische wereld.

Op een gegeven moment mijn beste vriend benaderd met de vraag of hij dit samen zou willen proberen.

Hij was een beetje sceptisch erover maar wilde het toch wel proberen, na inmiddels bijna 9 jaar vrienden te zijn en hem door en door te kennen zag ik de nieuwsgierigheid bijna uit zijn ogen druipen haha.

Een andere mogelijkheid die in mijn hoofd opkwam was mijn vriendin.

Beide vertrouw ik heel erg en ik blow met beide (zowel gezamenlijk als individueel) af en toe.

Verder kwam ook nog een andere vriend in me op die al eens eerder geen truffels maar paddo's had gebruikt.

Hem vertrouw ik ook wel, maar niet zo erg als mijn beste vriend en vriendin.

Dus mijn voorkeur ging toch naar of mijn beste vriend, of mijn vriendin.

Een ervaring zoals deze zal ongetwijfeld in de toekomst toch wel eens voorkomen met die vriend, dus er is sowieso geen gehaast.

Dan kom ik op het volgende, wij hebben dan natuurlijk een sitter nodig.

Ik dacht als eerste aan mijn ouders (Ja, gek he? Haha) maar ik mag van hun af en toe wel eens een blowtje roken dus in dit geval kwamen hun in mijn gedachtes omhoog omdat zij dan gewoon kunnen toekijken.

Echter staan mijn vader en moeder apart er heel anders tegenover.

Mijn vader vind het nog wel grappig maar mijn moeder moet er eigenlijk niks van hebben.

Hoe dan ook, ik weet dat ik dan mezelf niet helemaal kan laten gaan omdat ik dan weet dat mijn ouders erbij zijn en dan

ben ik toch al wat zenuwachtiger dan normaal.

Niet dat ik van plan ben gekke dingen te gaan doen, nee absoluut niet maar ik denk dat het merendeels mij wel begrijpt.

Zonder je ouders voel je je toch wat losser, en ik denk dat dat heel belangrijk is als je toch een goede trip wilt meemaken.

Dus, het meest wijze besluit lijkt mij dan toch om mijn vriendin te laten sitten en dat mijn beste vriend en ik de truffels eten.

Puur omdat mijn beste vriend er meer voor open staat dan mijn vriendin denk ik.

Dan kom ik bij de setting.

Ik heb veel gelezen dat het verschil tussen binnen en buiten heel veel kan uitmaken!

Van wat ik heb meegekregen is dat je buiten eigenlijk het meeste mee maakt.

"Op avontuur gaan"

Je hebt natuurlijk heel veel waarnemingen en alles is heel mooi, leuk, fantastisch en je zou volgens mij het liefst daar nog uren lang willen blijven hangen. (Mits het goed weer is natuurlijk, of ja.. je moet van koude wind en regen houden)

En dan in tegenover stelling tot binnen heb ik gelezen dat mensen toch een "diepere" trip hebben als ze binnen zijn.

Wat meer in je gedachtes te zitten, etc.

Dus op basis van wat ik heb gelezen kwam ik bij deze twee settings:

Buiten:

Bij mij in de buurt heb je een heel groot park en een stukje verderop een heel groot natuurgebied, echt alles zit erop en eraan.

Je hebt mooie wandelpaden, vijvertjes, grote rivieren, open vlaktes, strandjes, dichtbegroeide bossen etc, etc..

Echter kan dit natuurlijk als het mooi weer is, nu is het bijna juni dus dat zal denk ik geen probleem zijn.

Binnen:

In mijn kamer, versierd met glowsticks en mogelijk nog kaarsjes.

Staat een groot tweepersoonsbed in, bureau e.d dus gewoon de doorsnede kamer.

Goed, zowel binnen als buiten zullen er ongetwijfeld de nodige versnaperingen en drankjes zijn.

Muziek zal zeker ook aanwezig zijn dus dat is allemaal geen probleem.

Nu had ik gelezen dat je de eerste keer het beste op een vertrouwde plek kan doen.

Voor mij maakt het verschil tussen mijn kamer en dit natuurgebied eigenlijk niet zoveel uit want ik ken het gebied heel goed en uit mijn hoofd, dusja..

Echter had ik wel gelezen dat dus in je eigen kamer (het liefst wat donkerder) je toch wel de wat meer intensere trips krijgt dan buiten.

Alleen sommige mensen klaagden dus dat zij van 1 portie (15gr) bijna niks merkte en toch 2 á 3 porties moesten nemen eerder zij op het gewenste effect zaten.

Ik ben absoluut niet van plan om zoveel tot mij toe te nemen, en zeker niet de eerste keer.

En wat ik heb gelezen van buiten dat mensen aan 1 portie toch meer dan genoeg hadden en zij heel veel mee maken en van alles zien.

Op zich zou buiten voor de eerste keer voor mij denk ik geen probleem zijn omdat er natuurlijk een sitter (vriendin lief) bij zit die ik heel erg vertrouw dus ik ben er wel zeker van dat zij mij zou stoppen als ik bij wijze van een boom wil inklimmen om de vogeltjes te voeren haha.

Ik kan dus niet echt kiezen tussen de twee..

Wat wel zo is, mijn moeder is wel eens af en toe van huis (soms een hele week weg) maar mijn vader is vanwege zijn ziekte altijd thuis, dus een mogelijkheid om het eens te doen als mijn ouders niet thuis zijn is er dus niet.

Zoals ik al eerder had verteld vind mijn vader het dus niet erg als ik af een toe een blowtje rook maar als ik over psychedelische middelen begin denk ik dat zijn wenkbrauwen toch wat meer zullen fronsen dan normaal.

Hoe dan ook, als ik het binnen zou doen zou hij er van af moeten weten sowieso want zoiets kan je niet verbergen lijkt mij.

En dan voel ik me er ook fijner bij dan dat ik het stiekem zou moeten doen.

Echter als hij er indirect bij is (dus mijn vriendin, mijn beste vriend en ik op mijn kamer en mijn vader bijv. in de woonkamer) zal ik denk ik niet echt heel nerveus zijn en kan ik me toch wel laten gaan.

Dus dan kom ik toch terug bij of binnen, of buiten?

Over de dosering, ik hou zoals bij de beschrijving staat 7,5 gr p.p aan.

Ik heb ook gelezen over jointjes erbij, tijdens, erna maar ik doe dit voor de eerste keer liever niet omdat ik echt

de truffel op zichzelf wil ervaren.

In ieder geval op een (vrijwel) lege maag voor het maximale effect.

Ik weet niet echt wat ik moet verwachten maar ik laat het lekker over me heen komen en probeer er maximaal van te genieten.

De truffels moet ik nog kopen, en deze zullen uiteraard bij de Magic Truffels shop worden besteld.

Maar goed, een hele lap tekst!

Mijn vraag is toch eigenlijk wat in jullie ogen beter zou zijn voor de eerste keer, binnen of toch buiten?

En hebben jullie nog advies en/of tips?

Alvarez

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voordeel van binnen trippen is dat je alles bij de hand hebt en je op een veilige locatie bent. 7.50 Gram per persoon klinkt goed voor een eerste keer. Maak van te voren een playlist met muziek. Muziek is heel bepalend voor een trip. Ik hoor tijdens het trippen de muziek niet maar ik merk wel ontzettend dat de muziek aanwezig is in de trip zelf. Beetje lastig uit te leggen, je gaat vanzelf snappen wat ik bedoel ;).

Als je pa je kamer niet in komt zal hij inderdaad niet zoveel merken maar echt een lekker gevoel zal het niet zijn. Ik zou er zelfs paranoia van worden. Als je besluit om buiten te trippen zorg dan dat je een veilige, rustige locatie hebt waar je je terug kan trekken. Ik adviseer je om een andere binnen locatie te zoeken

Over de sitter: Het is voor een sitter belangrijk dat hij/zij weet wat te doen en zeggen als iemand even niet zo lekker gaat. Gezien je vriendin geen ervaring heeft met truffels zou ik haar ook even inlichten over de effecten en wat ze kan doen als er iemand slecht gaat. Eigenlijk gaat het bij trip sitten vooral om geruststelling en niet in paniek raken. Truffels is een veilige drug, zeker als je de dosis beschaafd houdt.

Veel plezier! Ik kijk uit naar een reportje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden