Eerste keer truffelen


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zou graag jullie tips willen horen voor de eerste keer truffelen.

Ik wil deze zomervakantie met een aantal (3-4) vrienden eens een keer truffels uitproberen, dus ik zou hier graag meer over willen horen van jullie.

Ervaring met drugs heb ik niet veel, ik smoke eens per week ofzo, verder heb ik nog niks anders qua drugs uitgeprobeerd.

Ik heb me al een beetje ingelezen in de effecten van truffels en heb al een redelijk aantal trip reports gelezen.

Hebben jullie misschien tips over de setting, voorbereiding, hoeveelheid, welke soort of dingen die leuk zijn om te doen?

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Eigenlijk stel je je vraag heel breed, kan je wat specifieker zijn?

Om toch vast een antwoord te geven. Zorg zoiezo dat er iemand nuchter is aka the tripsitter.

Trip alleen met mensen die je voor de volle 100% vertrouw. Ik raad aan om de eerste keer binnen te trippen. Zorg in ieder geval dat je niet voor verrassingen komt te staan. Dus lekker de telefoons uit, bel uitzetten, gordijntjes dicht tegen ongewenste visite. Zorg ook dat niemand die dag nog een afspraak heeft of om een bepaalde tijd thuis moet zijn. Trek er minstens een dagje voor uit zodat je er goed van kan genieten. Verder ken je nog wat leuke dingen kopen zoals, glowsticks, balonnen, mooie lamp of iets in doe richting. Maar aangezien het je eerste keer is heb die spullen waarschijnlijk niet nodig ;)

Muziek is 1 van de mooiste dingen tijdens een trip, zorg dat je vast je lijstje heb samen gesteld aangezien het nog weleens lastig ken zijn om dat tijdens een trip voor elkaar te krijgen. En als laaste tip, geniet ervan! Voel je je eigen niet lekker tijdens de trip onthou dan altijd dat het door de truffeltjes komt en dat het altijd weer overgaat.

Als Je toch richting een bad trip gaat, zoek dan wat afleiding dit helpt bij mij altijd wel. Ik zou beginnen met 10gram atlantis de man of heel portie mexicaantjes. Als je nog wat wilt weten horen wij het graag.

Greetz joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik de eerste keer truffels 'écht' ervaarde was ik ook met 3 vrienden. We hadden een portie atlantis pp, we hadden geen tripsitter ofzo, omdat 2 van ons al eens eerder truffels hadden gehad en niet het idee hadden dat er iets fout kon gaan. Wij blowen ook regelmatig en ik heb idee dat dit je ook een soort van voorbereiding geeft voor psychedelics (is compleet wat anders, maar je bewustzijn veranderd er ,net als truffels, door).

Een tijdje hiervoor had ik ook al eens truffels gehad, alleen dat was bij een maat van ons thuis waar bijna iedereen sober was. Ik heb het idee dat wanneer er sobere mensen bij je zijn, je veel minder jezelf kan uiten. De eerste keer was dan ook niets vergeleken met de tweede keer. Daarom raad ik je aan om géén sobere mensen mee te nemen (misschien een tripsitter voor de zekerheid).

Wij gingen gewoon naar een mooi natuurgebied waar vrijwel geen mensen waren. Iedereen liep een beetje de omgeving (of zichzelf) te verkennen en we hadden een soort van basis kamp met al onze spullen gemaakt. Daarna was het extreme fascinatie en puur genieten :D

Als het mooi weer is en je bent in een de natuur waar je kan staan en gaan waar je wilt, kun je volgens mij niet bad gaan (tenzij je extreem veel truffels eet). Ik denk dat de eerst keer buiten in de vrije natuur misschien wel het beste is, omdat je overal heen kan gaan, en er genoeg te beleven is.

Misschien nog een handige tip als iemand van jullie de smaak niet te harden vind (ik vind het prima te doen): snij de truffels in kleine stukjes en slik ze met wat drinken door zonder erop te kauwen.

PS: ik zou de volgende dag wel vrij houden aangezien je van zo'n intense ervaring de volgende dag wel lam bent.

Groetjes bram

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allebei voor jullie tips-adviezen.

Ik zie dat jullie meningen verschillen qua setting en tripsitter, maar mij leek het idee van setting van brambolinie wel het leukste!

Ik zal ook jullie adviezen opvolgen en als ik het gedaan heb plaats ik wel een tripreport.

Nu maar hopen dat het geweldig wordt. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat brambolinie zegt is inderdaad het leukst. Maar niet het verstandigst om te doen de eerste keer.

Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten, gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Veel plezier alvast ;)

Gr joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aahhh, de typische beginnersvragen :) Ik heb het nog maar één keer gedaan, maar binnenkort in de zomervakantie kan er misschien wel wat gebeuren haha.

Ik zou zeggen:

- Breng een tripsitter mee, iemand die je door en door vertrouwt.

- Maak het gezellig binnenshuis OF ga naar je eigen geheim kamp in bos waar geen andere mensen komen. De natuur is wonderbaarlijk!

- Muziek, luister er naar, geweldig is het! Oftewel met een dikke Hi-Fi set thuis of op pad met surroundsound headsets, episch gewoonweg.

- Blijf ten allen tijde rustig, leg horloges weg, en laat het gewoon tot je toe komen en geniet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden