Truffels meenemen op festival/houdbaarheid


Recommended Posts

Aangezien ik volgende week naar een festival ga en ik daar truffels zou willen gebruiken, zit ik met een vraagje.

Ik ga maandag naar de smartshop om truffels te halen en vertrek woensdag naar het festival, nu zou ik de truffels pas zaterdag willen gebruiken. Wat raden jullie aan om de truffels mee te nemen zonder dat ze rotten of op een andere manier degraderen?

Ik kan er thee van zetten maar hoelang is deze houdbaar?

De truffels drogen is ook een optie maar ik heb gehoord dat deze te hard zijn om dan op te eten.

Er een chocoladereep van maken gaat ook, maar ik heb geen koffiemolen om de gedroogde truffels mee te vermalen, gaat dit ook met verse truffels en is deze reep dan lang genoeg houdbaar?

Ergens las ik iets over lemon-tek, maar weeral dezelfde vraag: is dit lang genoeg houdbaar?

alvast bedankt voor de hulp!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zullen dus vanaf woensdag tot en met zaterdag buiten een koeling worden bewaard? Dat zal met verse truffels geen probleem zijn, die paar dagen kunnen ze wel aan. Als je naar de smartshop gaat zou ik wel vragen naar bakjes/zakjes met de langste houdbaarheidsdatum, dat kan nog wel eens variëren.

Met thee en de lemon-tek hetzelfde, dat blijft wel goed. Zo kun je het eventueel nog in een thermosfles bewaren om het wat extra tegen de warmte te beschermen.

Sowieso is het natuurlijk het beste de truffels, hoe je ze ook meeneemt, uit de zon te bewaren, op een zo donker en koel mogelijke plaats. Een ice-pack eromheen is helemaal bonus, maar ook zonder komt het wel goed ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Koelboxje en wat koel elementen ken er niks fout gaan.

Op het festival zouden er vast wel ijsblokjes/icepacks te koop zijn. Mijn koelbox blijft een goede 24uur koud, dat wil zeggen dat de ijsblokjes nog niet helemaal gesmolten zijn. De echte koelbox elementen die gaan nog een stukje langer mee. Zonder zou het eventueel ook wel lukken hoor met verse truffels. Maar als je een koelbox beschrikbaar heb zou ik dat doen.

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
Koelboxje en wat koel elementen ken er niks fout gaan.
Op het festival zouden er vast wel ijsblokjes/icepacks te koop zijn. Mijn koelbox blijft een goede 24uur koud, dat wil zeggen dat de ijsblokjes nog niet helemaal gesmolten zijn. De echte koelbox elementen die gaan nog een stukje langer mee. Zonder zou het eventueel ook wel lukken hoor met verse truffels. Maar als je een koelbox beschrikbaar heb zou ik dat doen.

Groetjes


Beetje een laat antwoord, maar wel een goed antwoord, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Maar aangezien hij de truffels maar een week hoefde te bewaren, kon hij ze gewoon in het vacuum zakje bewaren.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden