paddo kweekset


Recommended Posts

Beste forum mensen,

 

Als ik verkeerd zit met mijn vraag spijt mij dit maar ik zit met een vraag...

ik heb mijn eerste kweeksetje gekocht en de paddos die eruit groeien lijken niet echt op paddenstoelen of ik ken deze soort niet haha! kan ik ze al plukken?

 

heb het kartonnen doosje weg gegooid dus kan niet meer zien welke soort het zijn.

graag zou ik dus weten of ze goed zijn! (fotos hieronder)

 

ook groeien er paddenstoelen aan de binnenkant. wat moet ik doen met deze? 

eruit halen? en als ik ze eruit haal maak ik dan niet heel het setje kapot??

 

heel erg bedankt voor het lezen en nog meer bedankt als er gereageerd wordt!!

 

IMAG0523.jpg
 
IMAG0524.jpg
 
IMAG0525.jpg
 
IMAG0526.jpg

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die zien er inderdaad behoorlijk gimpy uit. Krijgen ze wel genoeg licht? Bij weinig (of het verkeerde) licht weten de paddenstoelen niet welke kant ze op moeten groeien.. Al ziet het hoedje op die 2 na laatste foto er zo maf uit dat het bijna een mutatie lijkt.

 

Zo te zien staat die grote paddestoel bijna open, dus dan is het zo'n beetje tijd om te oogsten. De paddo's aan de binnenkant kun je ook gewoon oogsten, helemaal als je de kit nog een ronde wil gaan gebruiken, anders kunnen ze op je kit gaan rotten en kun je alles weggooien. Om te voorkomen dat ze ook in het bakje zelf groeien kun je wat aluminiumfolie om de zijkant en onderkant heen doen (of in het doosje laten staan, maar dat gaat in jouw geval niet meer)

 

Heb je ze in een smartshop gekocht, of ergens besteld? Geen bonnetje of bestelbevestiging meer liggen waarop staat welke soort het zou moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Worden ze wel blauw als je er hard op drukt, of ze b.v. doormidden breekt? Dan weet je iig zeker dat er wel psilocybine in zit en ze "werken"..

 

Wel licht, maar geen raam of lamp in de buurt, waar had je ze dan staan? Het handigste is om ze een beetje in de buurt van zonlicht te plaatsen. Niet recht in de zon, maar gewoon ergens in je kamer o.i.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden