Trippen zonder truffels


Recommended Posts

Weet niet zo goed in welk topic ik dit moest plaatsen, aangezien ik niet eens weet of ik nou een trip heb beleefd of een psychose  :mrgreen:

 

Ik zal het zo kort mogelijk houden en aan jullie de vraag wat jullie er van vinden of dat het bekend voorkomt (en ik me geen zorgen hoef te maken)

 

Gister zat ik in een nuchtere staat om tafel met een groepje mensen (geen vrienden, maar ook geen totaal onbekenden) om een tafel op de grond, we waren gewoon aan het praten, discussiëren en opeens gebeurde er iets in me.

 

Eén van de personen begon te praten, over zichzelf en over waar we op dat moment zaten en wat er door hem heen ging....ik keek hem aan en terwijl ik luisterde begon ik te merken dat ik af begon te dwalen en begon anders te 'zien'.

 

Met 'zien' bedoel ik niet letterlijk dingen zien, maar ik zag dingen anders en ik herkende het gevoel, omdat ik het ook heb wanneer ik een trip krijg als ik aan de truffels zit. Ik begin verder af te dwalen en opeens ben ik er.....ik zit weer op dezelfde plek als waar ik zit op het hoogtepunt van een truffeltrip.

 

Ik zie wat ik ook zie tijdens een trip, een ander niveau waarop we zitten. Ik weet het klinkt vaag, maar woorden zijn lastig te vinden wat ik dan ervaar. Ik voel een rust over me heen en ik blijf herhalen tegen mezelf 'ik snap het weer' 'ik begrijp het'. Ik zie het totaalplaatje weer.

 

En met totaalplaatje bedoel ik het grootste plaatje wat je je maar kan bedenken. waarom we hier op aarde zijn. Dat 'God' reflecteert op zichzelf in de vorm van ons, jij en ik. Daar zaten we om de tafel, ieder met zijn eigen mening, eigen visie hoe men naar de wereld kijkt en ik zag dat we het allemaal tegen onszelf hadden, god splitst zich af in oneindig veel delen (mensen,andere wezens) om zichzelf te kunnen ervaren.

 

Hij was aan het door vertellen en terwijl hij vertelde keek hij  me aan en knipoogde....dat maakte het alleen maar erger. Ik kreeg echt psychotische gedachte dat we op hetzelfde 'niveau' zaten (net als tijdens trippen) en hij wist wat ik dacht en hij wist wat er gebeurde....hij zag hetzelfde als ik. We zijn allemaal een deeltje God en we zijn hier om te ervaren. 

Dit heeft denk ik een half uurtje geduurd en toen kwam het tot een einde omdat we op gingen staan en de avond afsloten.

 

Mijn vraag aan jullie:  Hebben jullie ooit flashbacks gehad na een trip? Hebben jullie wel eens een staat van 'zijn' bereikt die je bereikt met truffels, maar dan  zonder truffels te gebruiken?

Of had ik gewoon een psychose?  :mrgreen:

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

'Gewoon' een psychose is niet echt een goede manier om het aan te duiden, maar goed. Ik herken dit wel van mijn 'flashbacks' na mijn LSD trip, maar ik had het meer in de zin van floaters, en dingen die weer begonnen te pulseren als ik moe was.

 

Filosofische staten bereik ik dagelijks, al dan niet met joint. Je was dus compleet nuchter op dat moment? Had je misschien slecht geslapen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Truththeories,  Je hebt gelijk, 'gewoon' een psychose bestaat natuurlijk niet, maar wat ik er eigenlijk mee probeerde te zeggen is dat het geen ernstige psychose was, maar een surrealistische staat van zijn.

 

Ik was totaal nuchter, zat zelfs aan de thee en het had denk ik te maken met de situatie waar we in zaten...

 

Ik schrok op dat moment aan de ene kant omdat het gebeurde en tegelijkertijd vond ik het geweldig, want had nooit gedacht dat ik die staat van 'zijn' zou kunnen bereiken zonder truffels.

 

Sommige dingen zijn moeilijk uit te leggen in woorden en moet je ze zelf meemaken om het te weten, maar vroeg me af of anderen dat ook wel eens hebben gehad.

Ga morgen (als het allemaal gaat zoals gepland) trouwens weer een reis maken met truffels en ga dan 17,5 gram nemen..in gezeldschap van 2 mede-trippers en één 'sitter'.

 

Wil graag steeds wat hogere dosis proberen en wil ook eens in mijn eentje trippen, maar dat durf ik nog niet echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Spira80,

ik herken me aardig in wat je hebt meegemaakt.

Sowieso, om even te reageren op het onderwerp; Ik denk dat het aardse leven één grote trip is. :D

Door mn ervaringen met voornamelijk truffels (psilocybine) ben ik anders dingen gaan zien hier in de "3D wereld"

Het heeft me dichter bij de natuur/bron gebracht voor mn gevoel. Ik zie overal fractals, spiralen, gulden snede. :)

Ik keek laatst op een avond naar n grote boom (geen blaadjes) in mn tuin. Het was meer een silhouette door maanlicht. Ik stond te roken en kreeg ineens het besef waarom ik zo naar die boom keek. Door alle takken leek het net een gigantisch grote zwarte long. Ik werd er weer even aan herinnerd, ik had namelijk een tijd terug in n trip een nogal confronterende ervaring mbt tot het roken. (Kleuren en dingen die zag werden donkerder en grauw) Ik denk omdat mn rokershoestje invloed had op de trip. Ik ben toen direct negen weken gestopt.

Ik heb nu inmiddels weer last van t hoestje..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Spira80,

ik herken me aardig in wat je hebt meegemaakt.

Sowieso, om even te reageren op het onderwerp; Ik denk dat het aardse leven één grote trip is. :D

 

 

Bedankt voor je reactie man, en vooral voor deze zin :)

Gisteravond heb ik weer een trip meegemaakt en deze zin is misschien wel de meest korte samenvatting waar een trip mij inzicht in geeft, ook die van gister.

Tijdens elke trip kom ik tot dezelfde conclusie......het leven is een 'spel' een show, waar jij een rol in speelt en elke keer aan jou de vraag; "welke rol ga je nu vervullen?" 

Je hoeft niet meerdere levens te leven om meerdere levens te ervaren....elke dag weer kan je andere keuzes maken waarbij je een andere rol in kan nemen. Elk moment weer kan je een beslissing nemen die je leven een andere wending zal geven, waarmee je weer nieuwe dingen ervaart.

Hierbij is geen 'goed' of 'fout' zoals wij dat in onze 'beperkte' visie kennen....alles is gewoon ervaring.

 

Ik ben er van overtuigd dat als je sterft, dat je dan in dezelfde staat terecht komt als wanneer je een zware trip hebt en het 'allemaal begrijpt'....dan maak je weer de keuze: wat wil ik nu ervaren?

Als ik dit zo lees, merk ik nog duidelijk dat ik nog half in een andere dimensie zit door de trip van gisteravond.....dan kan ik nogal doorschieten ;)

Bedankt voor je reactie en bevestiging :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag gedaan! :)

Ik las laatst ook n post van je wat al wat leek op wat je hierboven beschrijft.

Vond ik heel mooi verwoord ook. Dat God/het Oneindige bewustzijn zichzelf wil ervaren op elke manier possible. (Zoiets toch?)

En in dit leven is dat ook mogelijk idd. Je gaat alleen niet elke dag van beroep/hobby switchen, maar zou wel kunnen. Waarom je hele leven maar 1 ding doen? Helaas is 80% van de aardse bevolking wel genoodzaakt precies dat te doen. Of ja 'helaas', dat zal dan wel zo moeten zijn/ zn redenen hebben.

Catch Me If You Can is wat dat betreft wel n toffe film hehe.

Maar volgens mij schoot de hoofdrolspeler daarin wél door uiteindelijk :D

Interessante gedachten iig thanks!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las laatst ook n post van je wat al wat leek op wat je hierboven beschrijft.

Vond ik heel mooi verwoord ook. Dat God/het Oneindige bewustzijn zichzelf wil ervaren op elke manier possible. (Zoiets toch?)

 

 

Klopt! 

 

Dat was wel een trip waar dingen heel helder waren...het echt 'begrijpen' van het groter plan, dat was pas een serene ervaring, die ik graag nog een keer zou willen beleven. Ik denk dat ik een groot gedeelte van de trip compleet sereen was waarbij de tranen maar bleven stromen van geluk.

 

En inderdaad, in dit leven (één fysiek leven) is het niet makkelijk om meerdere 'levens' te ervaren, maar het is inderdaad wel mogelijk om elk moment een andere keuze te maken......als je dat zou willen.

Dat is ook zoiets grappigs wat tijdens elke trip naar voren komt, dat alles slechts een keuze bij je vandaan is, het klinkt natuurlijk makkelijker  gezegd dan gedaan, maar het is echt waar dat als je zou willen, gewoon je baan kan opzeggen, relaties beëindigen, ander leven gaan leven, welke dan ook, maar of je dat ziet zitten en of je dat wel wilt is een tweede...dat kan je ook natuurlijk altijd bewaren voor een volgend leven vol avontuur ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja precies! Aan jou de keus!

Klinkt supersimpel en logisch, maar zodra je je dat écht realiseert dan is dat een mooi iets.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog niet eerder tijdens t trippen diep ben gegaan op het "keuze ding". Maar heb wel momenten gehad die daar aan relateren.

In mn eerste trip (wat denk ik mn meest spirituele ervaring ooit was. Misschien ook omdat het "nieuw" was :) ) zag ik met mn ogen dicht tunnels gemaakt van felle neon-achtige streepjes waar ik door heen ging/vloog. Als ik naar links wilde ging alles/ de lichttunnel naar links en naar rechts zelfde verhaal. Ik kreeg sterk t gevoel van: ja goed doe maar, kijk maar even rond. Toen ik qua "vaart" wat af wilde nemen (wederom uit nieuwsgierigheid), hoopten er heel veel lichtstreepjes zich op linksboven voor een bocht in de tunnel. Iemand (en ik denk dat je dat zelf bent..) "zei" me: ja dat kan wel wat je nu doet... Maar laat het maar los en go with the flow.. En zoef!! Alle opgehoopte neonstreepjes divergeerden prachtig alle kanten op ver vooruit en ik vloog mee. Wow wat een heerlijk gevoel was dat. Heel euforisch maar dan nog mooier. :) Daar heb ik naderhand (tot nu toe) nog wel over gefilosofeerd.

Keuzes... Wat gaat het worden wat gaat het zijn. Deze keer?

En maak jíj (je ego) die keuze of is het toch je diepere jij/ je ziel?

In diezelfde trip heb ik overigens ook ervaren dat ik een klein deeltje ben van een kolossaal iets/ netwerk en tegelijkertijd wás /ben ik dat kolossale.

Dus misschien zou ik vanuit mijn optiek de conclusie kunnen trekken dat 't wat keuzes betreft een en-en situatie is.

Ik ga nu in ieder geval maar eens zorgen voor wat nachtrust, lijkt me een verstandige keuze ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden