Fantastische eerste trip met goede vrienden (7.5g Atlantis truffels)


Recommended Posts

Dag andere trippers en reisliefhebbers, 

 

Na redelijk wat rond gekeken te hebben op onder ander dit forum besloot ik met een paar vrienden het trippen ook eens te willen proberen. Aangezien andere trip reports mij ook geholpen hebben dacht ik dat het wel fijn zou zijn om mijn ervaringen te delen middels een trip report. Bij deze!

 

Edit: het is achteraf een iets langer verhaal geworden dan verwacht, ik hoop dat julie dat niet erg zullen vinden!

 

 

Trippers & Verleden

  • Ik, redelijk wat ervaring met wiet & hasj en enkele keren xtc. 
  • F, zelfde als ik.
  • D, aantal keren wiet gedaan.
  • R, wat vaker xtc gebruikt dan ik maar bijna geen wiet.
  • B, zelfde als R.

Wij zijn allemaal al enkele jaren goede vrienden van elkaar en spreken/zien elkaar een aantal dagen per week. Van de ervaringen die we hebben met drugs zijn de meeste ervaringen met elkaar, vaak niet met iedereen maar met een subgroep. 

 

 

Voorbereiding & Setting

Ongeveer een week geleden kwam het idee en vanaf toen gaan plannen wanneer de beste dag zou zijn. Gisteren hadden een aantal overdag niks te doen en s'avonds kon iedereen, perfect dus. Ik bestelde dinsdag avond rond 22:00 de Atlantis van magic-truffels.nl en ze kwamen gisterenmiddag (donderdag) binnen. Mooi door de brievenbus en zonder hints erop dat het truffels waren, perfect!

 

We spraken gistermiddag rond 3 uur af met ik, F en R om wat spulletjes in de stad te halen en wat te pre-chillen. Naar de action geweest en 4 packs van 15 glowsticks, stiften, potloden, a4 papier, vouwpapier, klei en wat snoepjes gehaald. Om 4 uur nog een broodje gegeten en toen in de woonkamer gechilled en niks meer gegeten. B zou later komen, niet meedoen en tripsitten. Rond 7 uur kwam D ook binnen (met zijn gitaar, achteraf een top idee) en toen begonnen we met de voorbereidingen. 

 

We zaten in mijn woonkamer en af en toe in de keuken die er aan grenst. Er zat een deur tussen dit gedeelte en de rest van het huis, waar mijn huisgenoten waren (en ik hun ook vroeg om te blijven). In mijn woonkamer staat een grote bank die we uit hebben geklapt naar een soort 2 persoons bed, nog 2 andere banken en wat stoelen. Er hangt een grote smart-TV en er grenst een balkon aan. We hebben een gedeelte van de glowsticks overal in de kamer opgehangen en tussen gestopt, de rest op de grond en banken gegooid. De lichten in de kamer en keuken hebben we uitgedaan en op de TV speelden wat uur lange mixes van Ott. Op de tafel stonden wat glazen met ranja, veel a4 papier en alle andere stiften/potloden/klei etc. 

 

 

De trip

 

Om 19:30 namen we de truffels, we namen alle 4 een halve portie. Het smaakte compleet anders dan verwacht. Ik had ergens gelezen dat het zout en naar potgrond smaakte maar volgens ons allemaal smaakte het redelijk neutraal en naar een saaie walnoot, meevaller dus! D en ik wilden de truffels wegspoelen met iets ranja maar dit smaakte ontzettend smerig, veel smeriger dan de truffels zelf. Rond 20:00 begonnen we een klein beetje te voelen en we lagen allemaal op banken. Het voelde allemaal redelijk licht en chill, alsof we stoned waren. R bewoog zijn voeten heen en weer op de bank en zei dat dit ontzettend fijn voelde, even later zaten we allemaal met onze voeten op de bank te wrijven en het voelde inderdaad super fijn. 

 

Om 20:30 waren we allemaal goed aan het trippen, R wat eerder dan de rest. Ik zag dat de album art op de tv telkens naar voren en achteren bewoog, anderen zagen hem heen en weer shiften en weer anderen zagen de onderdelen een voor een op hem afkomen. We hadden allemaal ons eigen ding wat we interessant vonden. R wilde lopen en zei dat het voelde alsof je opnieuw leerde lopen, ik wilde dit ook voelen en ging ook staan, het was echt alsof je wel stond maar geen moeite moest doen om de spieren in de benen te strekken.. klein beetje alsof ik zweefde. D had een aantal glowsticks verzameld en ging in een hoekje van de bank liggen om met ze te spelen. F vertelde dat hij nog niet zoveel voelde en ik zei hem dat het vanzelf wel kwam en dat hij zich niet te druk moest maken. R wilde op de bank zitten en ging een tijd naar een ikea lamp kijken die allemaal kreukels had waar hij patronen in zag. D lag nog steeds in zijn hoekje met mega veel glowsticks en moest af en toe zachtjes giechelen. Ik praatte wat met F en we kwamen tot de conclusie dat we gitaar wilden horen. We deden de muziek op pauze waardoor ineens de complete setting veranderde.

 

Het is 20:50. We hadden allemaal een wow gevoel dat alles ineens zo anders was en voelde. F pakte de gitaar en begon te spelen. Hij vertelde dat telkens toen hij nadacht wat hij deed en keek naar zijn handen, dat het mislukte. Toen ging hij over andere dingen nadenken en toen kon hij opeens fantastisch spelen. Hij speelde een aantal verschillende nummers en deuntjes en begon op een moment mee te zingen waarnaar de rest van ons allemaal aandachtig zaten te luisteren. Toen hij klaar was gaf hij de gitaar aan D en vertelde hij dat hij niet arrogant wilde zijn maar dat het volgens hem de beste gitaar sessie ooit was, wij waren het allemaal met hem eens en toen begon D te spelen. D is echt een held op de gitaar. Hij speelt het al ontzettend lang en oefent elke dag. Hij speelde een aantal deuntjes en wij genoten van ons privé concert. D vertelde ondertussen dat hij allemaal kleuren over de snaren zag gaan in een soort van Guitar Hero manier en dat hij alleen maar deed wat goed voelde. Hierna ging hij een beetje improv spelen en dit sloeg alles. Het klonk zo ontzettend goed en wij voelden allemaal precies wat hij aan het doen was en hoe hij zich voelde. Na een tijd guitaar te hebben gespeeld waren we er wel klaar mee en zette D de gitaar weg. We gingen verder met de trip.

 

Ondertussen was het 21:10 en hadden we Ott weer aangezet. De combinatie van ambient muziek en tussendoor rare geluiden als fluiten, bongo's en arabische gebeden waren echt perfect en hielp ontzettend om onze trips tot een nieuw hoogtepunt te brengen. R ging op een bank liggen om in z'n eentje een avontuur te beleven. D ging weer naar zijn favoriete glowstick hoekje en begon snel weer met het giechelen. F en ik keken hiernaar en vonden het fantastisch dat hij zo genoot en wij voelden ons daardoor ook een stuk gelukkiger. Ik en F gingen praten over kleuren en ondervonden dat oranje echt sowieso de beste kleur van de glowsticks was, de felheid en originaliteit van deze kleur was echt intens en ik heb een tijd met een oranje glowstick vlak voor mijn hoofd gezeten, kijkend naar alles wat hierin gebeurde. De glowsticks waren echt magie en door mijn nieuwschierige karakter wilde ik weten hoe dit werkte en ik ging eens goed nadenken. Binnen in de glowstick was een andere glowstick, die minder flexibel was en dus knapte als je de glowstick brak waardoor de binnenste stof zich kon mengen met de buitenste stof en een gave reactie produceerde. Ik was volledig gefascineerd door dit fenomeen en beschreef het aan F die vol interesse luisterde. We kwamen er ook achter dat de blauwe glowsticks kut zijn en eigenlijk meer wit van kleur waren. We besloten iets blauws te gaan zoeken. 

 

Hierdoor ging ik met F op avontuur naar de keuken. In de keuken waren geen glowsticks dus ik liep terug om er wat mee te nemen omdat ik me daarmee veilig voelde. De lamp in de keuken was uit en in plaats van de lamp aan te doen (dat was echt niet fijn) pakte ik een kleine zaklamp om verder mee op avontuur te gaan. De kruidenkast was het meest interessante wat we konden vinden en F vertelde dat kaneel volgens hem een blauwe reactie gaf als je het in de fik stak. We wisten heel goed dat het misschien niet handig is om dingen in de fik te gaan steken en ik had ook de gehele trip het gevoel alsof ik alles onder controle en in de hand had. We besloten mijn huisgenoot te vragen dit voor ons te doen. De kaneel lichtte heel mooi op, maar absoluut niet blauw. We waren een klein beetje teleurgesteld maar de ontzettend gave vorm van de opeens verschenen vlammen maakten alles goed. Mijn huisgenoot deed volgens hem redelijk normaal maar voor mij en F voelde het heel negatief dus ik vroeg hem lief of hij misschien weg wilde gaan omdat wij het eng vonden. Dit deed hij gelukkig en F en ik waren opgelucht. We gingen weer naar de woonkamer en en hoorden van R, die ondertussen weer was bijgekomen, dat je echt in je eentje op de bank moest gaan zitten in een hoekje en je ogen moest sluiten voor een diep avontuur in jezelf. Dit wilden we ook gaan doen, maar ik wilde eerst meer met glowsticks spelen. F ging aan de andere kant van de kamer staan en ik gooide een glowstick naar hem. Dit voelde zo ontzettend goed alhoewel ik erg geschrokken was van hoe hard ik hem gooide. Het een soort van kogel die alleen uit puur licht bestond. Gelukkig pakte F dit super goed op en moest lachen. Hij vond het ook geweldig en al snel ontstond een glowstick gevecht waar we alle 3 (R was er ondertussen ook bijgekomen) ontzettend van hebben genoten. D zat nog steeds in zijn glowstick pret hoekje met 20 glowsticks ongeveer 10cm voor zijn neus en was ook nog merkbaar aan het genieten. Hierna gingen F en ik ook in ons eigen hoekje liggen waar we beiden ook een diepe trip hebben gehad, het voelde voor mij echt alsof ik nieuwe inzichten had gekregen in het leven en dat we allemaal niet zo moeilijk moesten doen tegen elkaar. Het voelde precies als de stereotypische hippies waar je wel eens iets over ziet/leest, alsof ik ze ineens begreep en door had waarom ze doen wat ze doen. 

 

Om 22:00 was het ergste van de trip over en B kwam binnen. We kwamen allemaal bijna tegelijk uit onze trip en vertelden hem wat we allemaal gezien hadden. Hij stond heel open voor alles en vond het leuk om allemaal te horen. Het was super fijn dat hij er was en we stoorden ons geen moment aan hem terwijl hij dus niks had genomen. We hebben best lang nagepraat en gingen om 22:30 ook even naar buiten om te kijken hoe dat nog was in de laatste fase van onze trips. Buiten was ook geweldig en we hebben enkele glowsticks zo ver mogelijk weggegooid om 'de mooie kleuren te verspreiden'. Even later om 23:00 was de trip bijna ten einde en hebben ik, F, D en B nog een joint gerookt op het balkon, R wilde het liever niet en zat er ook chill bij. We praatten best lang over hoe de trip was en over allerlei andere dingen. Het voelde alsof we door die trip betere vrienden zijn geworden en alsof je elkaar alles kon vertellen wat je voelde. Het was ontzettend fijn. Om 23:00 gingen we weer naar binnen en ging F en D weer gitaar spelen, met als toppunt een duet waarbij D gitaar speelde en F zong. Ook al tripten we naar mijn gevoel niet meer voelde het nog steeds super fijn en we concludeerden dat het gitaar spelen tijdens de trip ook gewoon het beste ooit was in plaats van dat het goed klonk puur door de truffels. 

 

Om 0:00 waren we weer binnen en gingen we nog enkele videos en daarna Alice in Wonderland kijken. We bestelden wat pizza's en aten maar de helft op aangezien onze ogen blijkbaar groter waren dan de mond :P Blijkbaar was de film op gegeven moment gestopt omdat mijn laptop was uitgevallen (stomme laptop accu's). Ik ben blijkbaar ondertussen in slaap gevallen en om 2:30 werd ik wakker terwijl de anderen net een beetje hadden opgeruimd. Hierna ging iedereen weg, ben ik in bed gaan liggen en heb ik de lekkerste nachtrust ooit gehad tot ik rond 11:00 wakker werd. 

 

 

Aanraders

  • Het kopen van klei was echt een fantastisch idee en zou ik iedereen aanraden. Stiften en papier waren ook geweldig, maar de klei was een soort stift in 3D, je kon alles maken wat je wilt. Het leukste hiervan was het mengen van 2 felle kleuren wat geweldige patronen opleverde. 
  • Het ophangen van glowsticks en het uitdoen van de lichten was ook een geweldig idee. Het zorgde ervoor dat we echt onze eigen wereldje hadden die we zelf hadden gemaakt. Alsof je in een andere realiteit was. Het lopen over de gang naar de wc was dan ook ineens super kut en je wilde zo snel mogelijk -na het aandachtig bestuderen van de toilet tegeltjes- weer terug naar ons vertrekje. 
  • De volgende keer, als we het weer binnen doen, ben ik van plan meer glowsticks op andere rare plekken neer te leggen en ook op de grond kussens te leggen. Het gevoel dat alles zacht en lief is lijkt me fantastisch. 
  • Misschien gaan we de volgende keer ook de trip in de natuur beleven zodat je meer kunt ontdekken, alleen vind ik de zachte bank ook wel super fijn ondertussen. 

 

Conclusie

Het verhaal is uiteindelijk veel langer geworden dan ik verwacht had en ben nu bijna anderhalf uur bezig geweest met dit schrijven. Ik hoop dat jullie er van hebben genoten of iets aan hebben gehad. Voor mij was het echt een fantastische ervaring en ben zeker van plan dit nog eens te gaan doen. Misschien verhoog ik de volgende keer de portie met een kwart zodat het wat langer en intenser is maar ik ben nog steeds van mening dat deze trip bijna niet beter had kunnen gaan. Top avond!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Sanko,

 

Heel erg bedankt voor je tripreport! Ik heb er onwijs van genoten. Mooi hoe je alles in detail verteld over het 'in het eigen wereldje zitten' en hoe iedereen aan het genieten was.

 

Mooi om te lezen dat het allemaal zo goed bevallen is, helemaal dat je het gevoel hebt hechtere vrienden te zijn geworden door deze ervaring. Wat zou het toch mooi zijn als mensen dichter tot elkaar komen door dit soort ervaringen en dat we dan tot de conclusie komen om 'gewoon niet zo moeilijk tegen elkaar te doen'  :)

 

 

Ik krijg weer zin om zelf op reis te gaan  :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Sanko,

 

Heel erg bedankt voor je tripreport! Ik heb er onwijs van genoten. Mooi hoe je alles in detail verteld over het 'in het eigen wereldje zitten' en hoe iedereen aan het genieten was.

 

Mooi om te lezen dat het allemaal zo goed bevallen is, helemaal dat je het gevoel hebt hechtere vrienden te zijn geworden door deze ervaring. Wat zou het toch mooi zijn als mensen dichter tot elkaar komen door dit soort ervaringen en dat we dan tot de conclusie komen om 'gewoon niet zo moeilijk tegen elkaar te doen'   :)

 

 

Ik krijg weer zin om zelf op reis te gaan  :mrgreen:

 

Hey Spira80,

 

Bedankt voor je comment, blij dat je ervan genoten hebt! Hopelijk gaan meer mensen trip reports schrijven aangezien ik het zelf ook ontzettend leuk vind om te lezen :P

 

Sanko

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden