Grow: mescaline cactus


Recommended Posts

Hallo psychonauts :mrgreen:

Vandaag eindelijk mijn cacti zaadjes binnengekregen (40 totaal) Trichocereus peruvianus zaden om precies te zijn.

Dit omdat dit een van de snelst groeiende en meest potente cacti zijn. (heb ik mij laten vertellen via internet)

Ik zal u precies vertellen wat ik gedaan heb en u op de hoogte houden van de status, dit word een 2-jarig project ALS het goed is.

Dit heb ik tot zover gedaan.

Naar de winkel gegaan voor de benodigtheden.

- Plastic bakje met deksel

- Potaarde

- Grof zand

- Kiezelsteentjes

- Perliet

-Voor het plastic bakje met deksel heb ik een kleine kweekbak gehaald, omdat ik qua kwantiteit best veel heb. (5 euro)

-Potaarde. (1,50 euro)

-Grof zand, het grofste wat er was is "brekerszand" (2 euro)

- Kiezelsteentjes, ik heb gekozen voor redelijk kleine steentjes, +- 5mm doorsnee (2,50 euro)

- Perliet, hadden ze helaas nergens hier in de buurt.

Na wat onderzoek is het enigste nut van perliet dat het zuurstof vasthoud, wat de cacti uiteraard nodig heeft om te groeien.

In plaats daarvan heb ik wat hydrokorrels gepakt. omdat deze ook veel lucht bevatten.

Nu hoor ik mensen al denken "dat kan niet want die nemen vocht op om het vervolgens langzaam af te geven".

Ja dat klopt, maar bij cacti-kweek komt er dusdanig weinig water kijken, dat het de grond bijna niet intrekt en zeker niet genoeg dat de korrels verzadigt raken, waardoor er geen plaats is voor lucht.

Vervolgens heb ik de helft van de kiezels over de bodem van de kweekbak verspreid, zodat deze bedekt is.

Daarna heb ik de overige aarde, zand, kiezels en hydrokorrels, door elkaar gemengt.

Dit mengsel heb ik daarna een uur op 100 graden in de oven gedaan, om het te steriliseren.

Zodat het groeiproces niet belemmerd word door al teveel bacterien.

De korrels en kiezels heb ik eerst even uitgekookt alvorens ze in de oven te zetten.

Dit omdat hier soms redelijk hardnekkige bacterien op kunnen zitten.

Dit mengsel (totaal 5 kg) heb ik een beetje vochtig gemaakt met een plantenspuit, ongeveer 6x sproeien is voldoende.

En vervolgens met een potlood de zaadjes de grond ingeduwd ongeveer 2 mm diep.

Toen nog even 4 keer de plantenspuit erover, en de deksel erop.

Thats it for today

20130220_163248_resized.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden