Nederland, gal spuwen


Recommended Posts

Een pakje marlboro, in 2012

Japan ongeveer € 2,11

Jemen ongeveer € 1,00

Jordanië ongeveer € 1,40 (1,20 JOD)

Kaapverdië ongeveer € 1,60 tot € 2,20

Kenia ongeveer € 1,80

Kirgizië ongeveer € 0,66 (40 som)

Kosovo ongeveer € 1,50

Kroatië ongeveer € 3,01 (22 kuna)

Kuala Lumpur ongeveer € 1,00

Laos ongeveer € 1,00 (origineel; namaak wordt verkocht rond de € 0,40)

Libanon ongeveer € 0,90

Libië € 1,25

Litouwen ongeveer € 2,53 (8,75 LTL)

Macedonië ongeveer € 2,00 (120 denar)

Maleisië ongeveer € 1,50-2,00 (tax free € 1,07)

Mali ongeveer € 1,50

Malta € 3,50

Marokko ongeveer € 2,55 (MAD 28)

Mexico ongeveer € 1,40-1,60

Moldavië ongeveer € 0,89 (14 Lei)

Mongolië ongeveer € 0,55 (Tg. 800)

Montenegro ongeveer € 1,40

Namibië ongeveer € 1,75

Nepal ongeveer € 0,80 (75 NPR)

NEDERLAND € 5,40 per 19 sigaretten (= omgerekend € 5,68 per 20 sigaretten; prijs geldt per 1 april 2012)

AMSTERDAM - Pomphouders en tabakswinkeliers slaan alarm en vrezen honderden faillissementen, duizenden ontslagen en een levende handel in illegale rookwaar door het nieuwe bezuinigingsakkoord.

Bij drank?

Bij 2 glazen bier per dag betaal je in jaar € 58,40, bij twee glazen wijn 51,10 en bij sterke drank € 131,40

Bij sigaretten?

Een sigaret kost in Nederland € 0,27. De accijns bedraagt € 0,16 per sigaret en de BTW € 0,04.

Bij brandstof?

accijns per liter:

Benzine 0,73

Kerosine 0,43

Diesel 0,43

LPG 0,17

Rode diesel 0,26

Huisbrandolie 0,26

Ik kan me nog heel goed herrinneren dat een liter bezine bij een bemand station 1,50 kostte, en 1,35 onbemand, terwijl onze reiskostenvergoeding hetzelfde blijft.

Dit alles om nog maar te zwijgen over hypotheken, huizenmarkt algemeen, de woningbouw, wietpas, paddo verbod, wegenbelasting, als je wel eens vist kost het je 60 euro voor een "vispas", pensioenen worden weer gekort, de oudjes die ons zorgstelsel hebben opgebouwd, zien het voor hun neus weer afbreken.

Alles wordt gesloopt. De economie, de koopkracht, de consumptie. Elke maand sluiten 1000 bedrijven de deuren, elke maand keren 20.000 mensen naar huis terug met de boodschap dat ze hun baan kwijt zijn. Duizenden jongeren kunnen geen baan meer vinden. De woningmarkt wordt gesloopt, de arbeidsmarkt wordt gesloopt, de pensioenen worden gekort. Allemaal het gevolg van een bezuinigingsbeleid dat onze economie verstikt.

Want wat wil dit kabinet? Wat doet dit kabinet? Na een Kunduzakkoord en een regeerakkoord vol lastenverzwaringen, wordt nu opnieuw voorgesteld om de lasten te verhogen, om onze verpleegkundigen – de hardwerkende helden in de zorg – op de nullijn te zetten, om de belastingschijven te bevriezen zodat we met zijn allen meer de belastingen moeten betalen.

Nederlanders zijn het zat om als citroenen uitgeperst te worden

Ik persoonlijk ben er behoorlijk klaar mee, alles wat leuk, lekker, of gewoon broodnodig is, word ons afgepakt.

Natuurlijk heb ik samen met duizenden anderen eraan gedacht nederland te verlaten, om te vertrekken naar een plaats waar je wel in je waarde word gelaten.

Nederland noemt zichzelf een vrij land, niets is minder waar naar mijn mening, we worden uitgeperst, en we pikken het maar.

Dit uit angst voor onze politiestaat.

Spuw nu uw gal :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

politici hebben niet meeer in de gaten wat er in de maatschappij om gaat, , daarom deed roemer het zo goed (ben geen fan van hrm ofzo xD) omdat die gewoon uit een middel groot dorp kwam en weet wat er speelt in de maatschappij, maarja boeie hij is wel weer gezakt :P wel echt stront politiek ooit ja

Link naar bericht
Deel via andere websites

In vlagen ben ik ook redelijk klaar met Nederland, vooral als het over belastingen gaat. Je moet steeds meer betalen maar krijgt er naar mijn idee iedere keer weer een minder stuk minder voor terug.

Op dat soort momenten wil ik het liefst zo snel mogelijk vertrekken, maar dan kom je er achter dat de meeste andere landen het allemaal nog een stukje kutter geregeld hebben.

De politiek in gaan of op een of andere manier gaan lobbyen lijkt me de beste oplossing, maar dat is ook weer zoiets.. Dat is ook zo'n probleem in Nederland, doordat de meeste mensen het nog rond kunnen breien heeft er niemand zin in om eens de barricaden op te gaan en de vlam in de pan te laten slaan. Tot dat gebeurd vinden de heren politici het gemor allemaal wel best.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden