• 0

Natte Hollandia na vriezer


ThijsWTF

Vraag

Hallo medemensen,

Ik heb vandaag een trip gepland met de Hollandia truffel.

Ik heb deze truffel ongeveer 2 maanden in de vriezer gehad (in de seal). Gisteren is hij zo'n 8 uur uit de vriezer geweest en heb hem vervolgens in de koelkast gedaan. De truffel is verkleurd van wittig naar bruinig en is een beetje zompig geworden, alsof hij nat is. De truffel is tot en met deze maand houdbaar.

Werkt de truffel nog met de dezelfde potentie?

Normale Hollandia truffel:

130518145208.jpg

Hollandia truffel die in de vriezer heeft gezeten:

130518145144.jpg

Allebei naast elkaar:

130518145102.jpg

Hoop dat de foto's wat duidelijkheid kunnen bieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

We zijn er onlangs, na wat meldingen en zelf te testen, achter gekomen dat verse truffels en invriezen niet goed samengaan :( Voorheen raadde we deze methode aan op de website, maar dit blijkt dus geen goede manier om truffels langer te bewaren.

Dat ze zompig zijn geworden is op zich logisch, door het invriezen is de structuur kapotgevroren en kunnen ze een beetje drapperig worden. Ik moet zeggen dat die ingevroren Hollandia er nou niet echt lekker uitziet, maar omdat deze versneden zijn zie je verkleuringen etc. een stuk sneller, dus ik denk dat dat op zich niet zoveel uitmaakt.

De truffels zouden normaal gesproken tot deze maand houdbaar zijn? Bij het invriezen kunnen de actieve stoffen gaan oxideren, maar ik weet eigelijk niet of dit versneld gebeurd.. Voor mij blijft het dus ook een beetje koffiedik kijken, helaas.. Er is denk ik maar 1 manier om er achter te komen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Beetje lastig te zeggen omdat ik na 3 kwartier de boel er weer uitgegooid heb. Ik heb het idee dat de trip iets zwakker was dan ik normaal heb op Hollandia. Merkte wel dat de effecten heel snel kwamen opzetten. Waarschijnlijk omdat ze truffel heel zacht was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden