• 0

Overdosis truffels?


Spira80

Vraag

Hey,

 

Ik heb gezocht hier op het forum over het teveel innemen van truffels, maar kon niks vinden. 

Hoop dus dat ik niet een onderwerp aanmaak die er al is, anders mijn excuus.

 

Mijn vraag is eigenlijk of iemand uit ervaring kan spreken wat betreft een overdosis truffels.

 

Aangezien overal gezegd en geschreven wordt dat één portie 15 gram is en dat dat ook de maximale dosis zou moeten zijn, vraag ik me af, wat gebeurt er dan als je 2 porties neemt?

 

De reden waarom ik dat vraag is omdat ik me verdiept heb in de 'niveaus' van trippen, waarbij niveau 5 zo extreem en 'spirtueel' is, dat men zelfs zijn lichaam verlaat en andere wezens ziet en spreekt etc.

 

Nou ben ik wel hele porties van 15 gram gewend en het effect is al heel heftig, maar zo mooi,  dat ik me afvraag wat ik zou zien/ervaren als ik 2 porties tegelijk in zou nemen.

 

Is dat schadelijk? Heeft het uberhaupt wel effect , of zeggen jullie juist: DOEN! :D

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Een hogere dosering truffels nemen is niet schadelijk voor je lichaam, je zou echt enkele kilo's tegelijk moeten eten voordat je er fysiek door in de problemen zou kunnen komen. Sowieso wordt het moeilijk om zulke hoeveelheden naar binnen te proppen, tenzij je de psilocybine gaat extraheren, maar dat doet echt helemaal niemand.

 

Doorgaans wordt 15 gram geadviseerd omdat je bij zo'n dosering (bijna) nooit diep in de problemen kunt raken. Vooral voor beginnende psychonauten is 15 gram ook echt meer dan voldoende, als iedere beginner meteen 20-30 gram achterover zou slaan dan komt er geheid een keer gedonder van. Vandaar, het is eerder een advies, niet een "bij 20 gram ga je er aan dood" grens  :-o

 

Als je meer wilt gaan nemen dan kun je het het beste in stapjes opbouwen, of er in ieder geval heel erg zeker van zijn dat je het aankan in je hoofd.

 

Heb een tijdje geleden op 30 gram Hollandia getript, en dat was iets wat ik waarschijnlijk niet snel nog een keer ga doen. Ik had echt het idee dat ik in een herinnering leefde, alles en iedereen was allang verleden tijd, inclusief m'n "ik". Bij vlagen was het heel erg leuk, en het was sowieso ontzettend leerzaam, maar ik heb ook ontzettend zitten malen om dingen uit het verleden (en dan heb ik, in vergelijking met zo'n beetje iedereen die ik ken, nog een erg rooskleurig leven gehad, weinig tegenwind)

 

Sowieso is wat mij betreft het aller belangrijkste; wat er ook gebeurd, zolang je blijft zitten waar je zit kan je niets gebeuren. Al zie, hoor of denk je de mafste dingen, pas als je opstaat en er "iets aan gaat doen" kan er echt wat gebeuren.

 

Het helpt denk ik ook om gewoon een keer een kut/ bad trip te hebben gehad op een "normale" dosering, dan weet je wat het is, hoe het voelt en hoe je er mee om kunt gaan.

 

Dus ik zou eerder beginnen met b.v. 20 gram in plaats van meteen 2 porties en vooral niet meer gaan nemen dan waar je je goed bij voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Bedankt voor je reactie Gonzo!

 

Dit soort berichten was ik dus naar op zoek.

 

Ik zal waarschijnlijk gewoon volgende keer weer 1 portie nemen, maar omdat ik merk dat ik de nieuwsgierigheid heb om te weten hoe 'ver' iemand kan gaan in een trip, zit ik er dus over na te denken om te kijken wat er gebeurd als je meer dan 1 portie neemt.

 

één portie is tot nu toe meer dan genoeg, maar mocht ik ooit beslissen wat meer te willen nemen, dan weet ik in ieder geval dat het niet direct schadelijk of dodelijk is, behalve dan als ik dodelijk gedrag ga vertonen en uit ramen ga springen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden