Inspirerende Boeken


Recommended Posts

Wat voor een boeken heeft jullie tijdens je leven geinspireerd of geinformeerd?

toen ik 16 was, heb ''the Doors of Perception'' van Aldous Huxley gelezen. Ik had toen nog nooit getript, maar dat boek heeft me onwijs geinspireerd. Onder andere om psychedelisch te gaan experimenteren. Het is onderverdeeld in 2 delen. In het eerste deel beschrijft hij zijn Mescal-trip. En in het 2e deel kijkt hij er met een nuchtere doch filosofische blik op terug. dat stuk is het meest interessant. De manier waarop hij intuitief de nog niet ontdekte gebieden van de menselijke psyche uitlegt.

wat ik ook een heel interessant boek vind is ''Synchronicity'' van Carl Jung. Dat boek gaat over de wet van toevalligheid. maar heeft weinig met trippen ofzo te maken, dus dat zal ik voor een ander forum bewaren :)

wat jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wetten van de magie van Terry Goodkind hebben erg veel invloed gehad op hoe ik mensen behandel, en hoe ik de wereld zie. Laatste tijd ben ik veel Hunter S. Thompson aan het lezen. Net begonnen in Fear and Loathing on the Campaign Trail in '72. Dat gaat over de verkiezingscampagne van Nixon in de jaren '70, en het hele politieke spel dat daar bij komt kijken. Thompson is heel erg goed in het beschrijven van mensen en situaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

''the Doors of Perception'' klinkt inderdaad erg interessant, als ik je zo lees. Ga ik zeker eens naar op zoek.

Ben zelf vrij slecht in boeken lezen, vaak te druk of er is net weer iets interessanters in de buurt. Alweer een tijdje bezig met Hunter's Kingdom of fear. Staan zeker wat wijze lessen en opstekers in, maar of het boek zelf echt een inspiratiebron voor me is weet ik niet. (Heb het ook nog niet uit :D) Maar het grotere geheel, de opvattingen, leven en "mythe" rond Hunter S. Thompson is zeker een inspiratiebron voor me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik studeer literatuur en heb voor mijn studie de Letters on the Aesthetic Education of Man van Friedrich Schiller moeten lezen. zijn ongeveer 10 A4s met gedachten waar je u tegen zegt. maargoed de man was zelf verslaafd aan opium en alcohol en weet ik wat maar zeker in die tijd was opium gebruiken en dan schrijven heel normaal dus soms denk ik.. misschien snap ik er wel veeel meer van als ik iets gebruik en het dan lees. wil het nog steeds heel graag een keer proberen, is er nog niet van gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden