Lucid dreaming


Recommended Posts

Hallo,

Ik had vannacht een super gave lucide droom en vroeg mezelf af of er hier ook mensen zijn die zich daarin interesseren. Lucide dromen is in je droom weten dat je droomt, waardoor je dus (met behulp van bepaalde technieken) je hele droom kunt besturen en bepalen wat er gebeurt, zo kan ik bijvoorbeeld in elke droom vliegen en met energiestralen schieten als een saiyan (dragon ball z) en kon ik in additie daarop vannacht ook nog eens met spinnenweb schieten en tegen de muur omhoog kruipen als spiderman (ik hoop echt dat die gave ook blijft hangen :mrgreen: ) ik moest mijn dorpje beschermen tegen de sterkste versie van majin buu (ook dragon ball z). Ik moest op een gegeven moment hem ontwijken en in de gaten houden terwijl ik een strategie moest bedenken om hem te verslaan, het was echt gaaf en het gevoel dat je kunt vliegen is heerlijk vrij! Ik kan het iedereen aanraden al is het in het begin nogal wat werk (dream journal bijhouden en van reality checks een onbewuste gewoonte maken) en daarna moet je het ook nog vol zien te houden (wat ik weer op wil pakken nu) maar als het dan lukt is het echt gaaf! :mrgreen: Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat mijn droom onstabiel uit elkaar viel en het allemaal heeeeel trippy in elkaar morphten en ik wakker werd 8-)

Het leek me gewoon eens leuk om hier een topic over te openen om te kijken of er meer mensen zijn die zich hiermee bezig houden! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koel! Kun je dat gewoon uit jezelf, of heb je er voor moeten oefenen?

Ik kan het zelf (nog) niet :( maar ben er wel een tijdje mee bezig geweest.. Had een methode gevonden waarbij je jezelf moet aanleren overdag een aantal reality checks te doen, met als doel dat je die checks uit automatische ook in je droom doet, waarna je er dus achter komt dat je droomt en "wakker" zou kunnen worden.

Een ander punt is dat ik m'n dromen nog niet altijd kan herinneren, iets wat ook vrij belangrijk blijkt te zijn, anders weet je nog niet of je lucide bent geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er wel degelijk voor moeten oefenen, dromendagboek bijhouden is een must omdat je daardoor je dromen veel beter kan onthouden. Ik heb een periode gehad waarin ik zeker twee misschien wel drie dromen per nacht kon onthouden, toen heb ik de touwtjes een jaar laten vieren ofzo en nu pak ik het weer op. Je dromen zullen veel helderder en mooier worden ook!

Reality Checks werken zeker goed, ik doe altijd mijn neus dichtknijpen en dan proberen erdoorheen adem te halen (heeft me al een paar keer doen realiseren dat ik droom) en als extra check probeer ik mijn vinger door mijn handpalm heen te steken, terwijl je dit doet moet je je goed afvragen of je droomt en je omgeving observeren.

Ook een hele goede is om je continu bewust bent van wat er gebeurt, je moet van de ''automatische piloot'' af dus, als je dat kan uitbouwen dan zul je dat in je dromen ook doen, waardoor je eerder realiseert dat er dingen gebeuren die helemaal niet kunnen :P

Ik heb in het verleden wel al een paar lucide dromen gehad, waarin ik een keer de hele omgeving weg toverde en in een wit universum belande waarna ik een klein hondje achter me getoverd had :P heel gaaf is dat, of rond vliegen, mensen besturen en vanalles en nog wat!

zeker een aanrader, al zal het misschien niet van de ene op de andere week gebeuren maar als je doorzet merk je zeker een verschil met wanneer je begint! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Gaaf om te lezen dat meer mensen zich hiermee bezig houden !

Ik ben zelf enkele maanden geleden begonnen met het proberen van lucid dreaming :). De eerste weken lukte dit nauwelijks tot niet.

Natuurlijk niet opgeven want in meerdere artikels stond dat het simpelweg enige oefening vergt.

Ondertussen lukt het bijna elke avond, en neem ik genoegen mee.

De video's van jody Whiteley op youtube hebben mij hier goed bij geholpen !

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Zeker mooi om te lezen dat mensen zicht hier bezig houden. Ik krijg het idee dat het aantal geinteresseerden exponentieel toeneemt. Ik lees en hoor zoveel mensen hier over de laatste tijd. De beste manier om zonder drugs de meest fantastische trips te beleven.

Ik ben er helaas niet zo goed in als veel andere mensen. Word toch te snel wakker en had maanden nodig om ook maar een keer een veel te korte oobe te ervaren. Maar ik geef niet op. Sites en fora als http://obe4u.com/ hebben mij flink op weg geholpen. En Dankzij de Remee ( sleepwithremee.com ) gaat het mij een stukje makkelijker af. Kan ik iedereen aanraden. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Dit high tech slaapmasker "speelt" bepaalde patronen af die je in je slaap/dromen triggeren om te gaan lucide dromen.

@Stux: Ik check die Jody Whiteley videos op youtube, ben benieuwd. En wil mij binnenkort ook eens aan een truffeltrip wagen (daarom heb ik mij net vers ingeschreven). Ben heel benieuwd en houd jullie op de hoogte. Mochten jullie ondertussen nog mooie Lucide droomtrips voor mij hebben, lees ik deze graag hier op het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden