Korte tripduur


Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb nu 3x truffels gedaan. Ik ben begonnen met 15 gram atlantis, toen 22.5 en gisteravond wederom 15 gram.

 

Gisteravond voor het eerst alleen truffels gedaan. 4 uur van te voren niet meer gegeten en de hele dag rustig aan gedaan. Ik ging wederom voor Atlantis (15 gram). Het was nu ruim een maand geleden dat ik voor het laatst truffels gebruikt heb. 

 

Ik begon wederom wel met tv kijken, maar besloot zodra ik het goed voelde de film op pauze te zetten en meer met de omgeving bezig te zijn. Na een halfuur begonnen de kleuren feller te worden en voelde ik me lacherig, lichtelijk high en erg gelukkig! Ik zette de tv uit en ging lekker liggen.

 

Dit duurde ongeveer een halfuurtje. Toen ging er opeens een enorme 'sonicwave', een soort van elektrische schok leek het (weet niet hoe ik het moet noemen) door me hersenen heen. Toen verdween het hele gevoel vrijwel meteen en leek het alsof de trip alweer voorbij was. Ik kwam toen eigenlijk gelijk in het filosofische deel van de trip terecht. Ik vond dit ontzettend jammer, omdat niks om me heen meer bewoog en het voelde alsof voorbij was. In het filosofische deel ben ik nog een 1-2 blijven hangen en toen was het gevoel helemaal weg.

 

Al met al heeft de trip niet langer geduurd als 3-4 uur. Waarvan ik ruim 2 uur in het filosofische gedeelte heb doorgebracht.

 

Ik merkte vorige keren dat het gevoel bij mij vrij snel uitgewerkt is. Is hier wat aan te doen? Want ik vind het persoonlijk erg jammer. En ik vroeg me af of jullie ook bekend zijn met die 'sonicwave'? Want die zorgde ervoor dat de trip al bijna over was.

 

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wel apart, dus na die "schok" was het visuele deel van je trip eigelijk meteen voorbij? Heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt, zou zo ook niet weten waar dit mee te maken heeft. Had je diezelfde schok ook in je eerdere trips?

 

Heb je wat gegeten/ gedronken, of nog iets anders gebruikt, tijdens je trip?

 

Het kan zijn dat je wat minder gevoelig bent voor de actieve stoffen in truffels, of dat je spijsvertering sneller werkt waardoor niet alles goed door je lichaam wordt opgenomen (al zou je dat in het dagelijks leven ook moeten merken, lijkt me).. Maar dat verklaart ook die schok nog niet..

 

Om een trip wat op te rekken zou je, nadat de trip eenmaal begonnen is, nog wat kunnen bijdoseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, dit is herkenbaar!

 

Dit had ik (en mijn mede tripper) ook de vorige keer!

 

Het was echter bij de 2de keer dat we gingen trippen, de eerste keer echt trippen (volledige portie) was buiten en de tweede keer weer een hele portie, maar dan binnen. Het begon wel met feller wordende lichten en vervormingen, maar na een uur was het voorbij.

 

We voelden wel dat we nog aan het trippen waren, omdat we 'ergens anders' waren met ons hoofd (wij noemden het de hemel). maar alle caleidoscopen , vervormingen en 'ademende' objecten waren niet meer aanwezig.

 

Ondanks dat we wel zeiden dat het erg jammer was, vonden we het het wel heel bijzonder, omdat we eigenlijk een verhoogd bewustzijn hadden en we kwamen tot de conclusie dat de kleuringen, vervormingen en caleidoscopen slechts de weg waren naar het 'doel' van de trip, namelijk een verhoogde staat van bewustzijn bereiken.

 

Wij hadden het gevoel dat ons waarnemingsvermogen extreem helder was en we konden ook heel helder nadenken, maar wel duidelijk het gevoel dat het niet onze 'normale' staat van zijn was.

 

Ondanks dat de caleidoscopen en vervormingen erg leuk waren de eerste keer, vonden we het niet erg dat ze de tweede keer eigenlijk heel snel weer weg waren.

 

Binnenkort willen we weer gaan trippen (met hopelijk 4 personen) en ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wel apart, dus na die "schok" was het visuele deel van je trip eigelijk meteen voorbij? Heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt, zou zo ook niet weten waar dit mee te maken heeft. Had je diezelfde schok ook in je eerdere trips?

 

Heb je wat gegeten/ gedronken, of nog iets anders gebruikt, tijdens je trip?

 

Het kan zijn dat je wat minder gevoelig bent voor de actieve stoffen in truffels, of dat je spijsvertering sneller werkt waardoor niet alles goed door je lichaam wordt opgenomen (al zou je dat in het dagelijks leven ook moeten merken, lijkt me).. Maar dat verklaart ook die schok nog niet..

 

Om een trip wat op te rekken zou je, nadat de trip eenmaal begonnen is, nog wat kunnen bijdoseren.

Nee, dit was de eerste keer dat ik dit had. Het was heel vreemd, ook moeilijk uit te leggen. Voelde echt als een soort trance tussen me oren met een bepaald geluid die opeens hevig verstoord werd. 

 

Tijdens de trip heb ik vooral veel water gedronken en wat chips. Ik krijg van truffels dorst, maar geen honger. Verder heb ik niets gebruikt. 

 

Het klopt wel dat ik een erg snelle spijsvertering heb. Als ik gegeten heb dan heb ik vaak na een uur weer honger. Kan een oplossing hiervoor zijn om bijvoorbeeld met halve hoeveelheden te werken? Eerst een half zakje en een uur later nog een half zakje? Ipv van in een keer een heel zakje.

 

@Spira80

 

Haha ja, ik heb exact hetzelfde ervaren! De kleuren, vervormingen en het lacherige gevoel waren na een uur helemaal verdwenen. Ik had ook dat ik in een hogere staat van bewustzijn was. Ik had ook het idee dat ik in deze staat boven mezelf trede en op mezelf in het dagelijks leven neerkeek als een soort van experiment. Het voelde alsof ik alles aan het analyseren en beoordelen was wat ik afgelopen tijd heb gedaan. Ik ben toen met een sigaretje (ik rook niet eens haha)uit mijn raam gaan hangen en alles op een rijtje gezet, dat was wel echt heerlijk. 

 

Ik vind echter het echt 'trippen' het leukste deel van het gebruik van truffels. Vandaar baal ik dat het bij mij zo kort duurt. Wellicht dat ik over een maand 2 zakjes Atlantis neer. Eerst 1 zakje en een uur later nog een zakje.

 

Met 4 personen lijkt het me nog leuker @Spira80. Ik heb ook veel reports gelezen dat als je het met meer doet je elkaar aansteekt. Dit wil ik ook wel eens gaan ervaren. Ik heb het vooralsnog 2x met mijn vriendin getruffelt en 1x alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er niet echt verstand van, maar misschien is het een idee om voor de trip een week lang veel bananen, wit brood en/of ander constiperend voedsel te eten zodat jouw spijsvertering misschien wat afgeremd wordt.

Iemand die hier wat meer verstand van heeft? Ik zou het namelijk heel chill vinden als ik de tripduur op een of andere manier langer/intenser kan laten verlopen

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

Ik vind echter het echt 'trippen' het leukste deel van het gebruik van truffels. Vandaar baal ik dat het bij mij zo kort duurt. Wellicht dat ik over een maand 2 zakjes Atlantis neer. Eerst 1 zakje en een uur later nog een zakje

Ik heb weliswaar niet echt een tip om de trip langer (intenser) te laten zijn, maar ik weet wel dat je lichaam snel tolerantie opbouwt voor psylocibine, dat betekent dat na het nemen van een portie, het geen zin heeft om binnen afzienbare tijd (geloof zelfs 3 tot 5 dagen) weer een portie neemt, want dat werkt dus niet of nauwelijks, omdat je lichaam anti-stoffen heeft aangemaakt.

Dus als je het intenser wil laten zijn, dan beide porties in één keer naar binnen werken (dat is overigens ook nog een doel van mij om dat te ervaren).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje voor je reactie!

 

Ja, dat heb ook gelezen en ik denk dat dat ook de tweede keer bij mij het geval was. Dat was precies 1 week na de eerste keer. Ik voelde toen echt heel weinig.

Zal de tolerantie al binnen 2 uur optreden? Ik denk inderdaad wel dat als je een hogere dosis neemt de kans ook groter is dat de trip ook langer duurt.

 

Over een paar weken ga ik 30 gram Atlantis proberen. Ik zal de dag erna er wel even een report over schrijven, voor degenen die dat interessant vinden.

 

Ondertussen ben ik ook druk bezig met het samenstellen van mijn 'trip objecten verzameling'. Ik heb via DX.com allerlei dingen besteld. Stressballetjes met gezichtjes, glowsticks, kleibeertjes en een Living Colors ledlamp van Philips.

 

Ik heb er alweer heel veel zin in

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden