Spring naar inhoud

Foto

Drugs Documentaires

documentaire

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp

#1 Upendi

Upendi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 58 berichten

Geplaatst 22 december 2011 - 18:48

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar goede drugsdocumentaires waarin mensen die drugs gebruiken gefilmd of geïnterviewd worden. Bijvoorbeeld filemon in spuiten en slikken (paddo avontuur).

Daarnaast ben ik ook opzoek naar de naam van een documentaire waarin een koppel christal meth gebruiken in een auto, vervolgens de auto uitgaan en allebei dood worden gevonden (door de strenge winter).

Alvast bedankt voor alle suggesties en antwoorden.
  • 0

#2 RaoulDuke

RaoulDuke

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 berichten

Geplaatst 22 december 2011 - 19:00

Ik denk dat je deze bedoeld:

http://documentaryst... ... stal-meth/

Op die site staat echt een shitload aan drugs docu's:

http://documentaryst...category/drugs/

Have fun!! :mrgreen:
  • 0
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

#3 Boris

Boris

Member

• Members
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 13:25

Ah dankjewel, zo'n docu's zocht ik ook al een tijdje. Als je gewoon googled zijn er ook wel wat te vinden, of sommige docu's van NGC of Discovery gewoon op youtube
  • 0

#4 RaoulDuke

RaoulDuke

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 14:10

Ik kijk ook graag naar dat soort docu's, maar die over meth en bv"black tar heroin"wordt ik altijd een beetje depri,je ziet die mensen gewoon langzaam(soms snel) weg kwijnen
Ik heb vorige week een docu over "krokodil"gezien, dat is die zelfgemaakte drug uit Rusland,wordt je niet echt blij van..
  • 0
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

#5 Boris

Boris

Member

• Members
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 14:17

Die over krokodil heb ik ook gezien, ofja eentje van 30min in 3 delen volgensmij. zon dingen gaan echt te ver, gelukkig alleen in Rusland. Wordt nog wat als krokodil bekend word in amerika
  • 0

#6 Gonzo

Gonzo

Beheerder

• Moderators
  • 624 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 14:52

NHC/ Discovery draaide laatst de documentaire "Inside LSD", hier op youtube te vinden, beetje uit sync. Gaat vooral over de medicinale werking van LSD, b.v. een man wiens cluster hoofdpijn kan worden verlicht door het gebruik. (Maar het niet doet omdat hij dat had beloofd aan z'n dochter, of zoiets)

De verhalen over krokodil zijn inderdaad bizar, enig idee hoe die docu heet?
  • 0

Yea I stole your beat but that's cause you dropped it. @PsytopiaNL

#7 Boris

Boris

Member

• Members
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 14:57

Voila: http://www.vice.com/...il-tears-part-1
bestaat uit 4 delen, maar het is wel deprimerend om naar te kijken eigenlijk
  • 0

#8 Gonzo

Gonzo

Beheerder

• Moderators
  • 624 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 15:53

Thnx! Dat is inderdaad niet echt een docu om blij van te worden. Vooral die 2 broers op het einde, vraag me af of dat traag praten alleen dat is, of dat ze echt "traag" in hun hoofd zijn geworden.

Laatst hoorde ik van iemand hier in NL die krokodil gebruikte, maar als ik zo hoor wat de ingrediënten zijn dan kan ik me niet voorstellen dat een normaal denkend mens zich ook maar in de buurt van zoiets zou wagen.
  • 0

Yea I stole your beat but that's cause you dropped it. @PsytopiaNL

#9 Boris

Boris

Member

• Members
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 15:55

Haha ja maar dat is met alles. In zo'n docu over hoe Coke gemaakt wordt denk je eerst nog dat het allemaal wel meevalt want dan stampen ze alleen die bladeren enzo fijn, maar dan gooien ze er letterlijk vaten benzine en weet ik wat bij
  • 0

#10 RaoulDuke

RaoulDuke

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 berichten

Geplaatst 23 december 2011 - 23:40

Haha ja maar dat is met alles. In zo'n docu over hoe Coke gemaakt wordt denk je eerst nog dat het allemaal wel meevalt want dan stampen ze alleen die bladeren enzo fijn, maar dan gooien ze er letterlijk vaten benzine en weet ik wat bij

Als je zo gaat denken kun je niets meer eten,drinken of roken,als je weet dat er fosforzuur in cola zit,google maar eens hoe ze de velletjes van mandarijntjes in blik halen(met zoutzuur en daarna naOh om het zooitje weer te neutraliseren)
  • 0

#11 upriseANDshine

upriseANDshine

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 berichten

Geplaatst 30 december 2011 - 11:25

Leuke docu's zijn Ancient drugs, Ibogaine rite of passage, Sex drugs and democrazy en nog eentje, die misschien niet helemaal in het rijtje thuishoort Orgasmic birth. Het gaat over geboorte ipv drugs, maar deze vrouwen lijken soms zeker onder invloed. Ik heb bewondering! :mrgreen:
  • 0

#12 stadssjamaan

stadssjamaan

Member

• Members
  • PipPip
  • 13 berichten

Geplaatst 18 januari 2012 - 17:43

Op deze website kan je 52 documentaires over drugs vinden:
http://topdocumentar...category/drugs/

ze hebben ook andere interessante categorieen. zoals samenzweringstheorieen en wetenschap enzo.
als infojunkie echt een must om even rond te kijken!
  • 0

#13 naturetwo

naturetwo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 54 berichten

Geplaatst 18 januari 2012 - 21:28

mijn collectie:

Advances in Understanding How Psychedelics Work in the Brain
BBC.Horizon.2008.Is.Alcohol.Worse.than.Ecstasy
BBC.Horizon.2009.2010.Do.I.Drink.Too.Much
Curiosity Your Body on Drugs with Robin Williams
Hofmanns.Potion.LSD.Documentary
Last Hippie Standing [Goa documentary]
LSD - The_Beyond_Within
LSD.Problem.Child.And.Wonder.Drug
Manifesting the Mind
National.Geographic.Explorer.Inside.LSD
Peter Jennings Reporting Ecstasy Rising
Peyote to LSD - A Psychedelic Odyssey
The.Spirit.Molecule

• 0

#14 Schroefje

Schroefje

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 berichten

Geplaatst 18 januari 2012 - 23:44

o.a de door naturetwo genoemde docu's heb ik ook nog op mn nas :D
(behalve : BBC Horizon Is Alcohol Worse than Ecstasy
en BBC Horizon Do I Drink Too Much)

The beyond Within
de volledige collectie drugs inc is ook niet slecht
Peter Jennings - Ecstasy Rising Documentary vond ik ook wel goed.

• 0

#15 Pff

Pff

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 43 berichten

Geplaatst 19 januari 2012 - 11:51

In deze torrent staan erg veel en nuttige maar soms wat gedateerde docu's over:
cacti,
cannabis,
cocaine,
DMT,
Ibogaine,
LSD,
Paddos,
McKenna,
Opium,
Salvia,
XTC
TV docu's (oa die van discovery etc)
en nog wat random zooi.

Is op dit moment nog maar 1 seeder, maar als het echt nodig is kan ik de collectie er overnieuw opzetten.
http://thepiratebay....t/6249311/Drugs
  • 0

#16 mijl

mijl

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 berichten

Geplaatst 23 januari 2012 - 12:30

heb een hele mooie van national geographique (wonder boven wonder:p). Het heet explorer inside lsd. heb gezien dat iemand ook manifesting the mind heeft gepost, zeker een aanrader!!
  • 0

#17 hartjes

hartjes

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 berichten

Geplaatst 26 januari 2012 - 22:27

ik vond zelf Louis Theroux: The City Addicted to Crystal Meth wel heel gek om te zien. crystal meth is sowieso wel een ver van m'n bed show maar die man die echt al jaren een 'normaal' leven leidt en zwaar verslaafd is, zó gek om te zien, hoe kan dat echt? maar ook heel tragische verhalen natuurlijk :(
  • 0

#18 PotZilla

PotZilla

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 berichten

Geplaatst 17 februari 2012 - 00:37

The Union
In Pot We Trust

Vooral The Union is een erg leuke docu, hoop dat je hier iets aan hebt ;).
  • 0

#19 D408

D408

Member

• Members
  • PipPip
  • 13 berichten

Geplaatst 19 februari 2012 - 03:28

Ik weet niet of dit ook iets is wat je zoekt, maar hier in dit huis kijken we welleens een documentaire over mensen die drugs smokkelen, worden gepakt. Het word ook mooi verfilmd zegmaar. Het is best intressant, weet niet of het echt is wat je zoekt maar vind het zelf de moeite wel waard om te kijken.
Weet niet op welk net je het kijkt, zijn zenders waar ik normaal gesproken niet naar kijk, hahaha. Maar google eens: Locked up Abroad!
  • 0

#20 Truththeories

Truththeories

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 berichten

Geplaatst 19 februari 2012 - 04:32

Locked up Abroad is, naar mijn weten, gebaseerd op echte verhalen. Erg gaaf, ik kijk het vaak. Helaas is het pas 1 uur 's nachts :(
  • 0
A drug person can learn to cope with things like seeing their dead grandmother crawling up their leg with a knife in her teeth, but nobody should be asked to handle this trip.

Soortgelijke onderwerpen